Beleidsverklaring van de Jeshuaist-gemeenschap imageBeleidsverklaring van de Jeshuaist-gemeenschap imageBeleidsverklaring van de Jeshuaist-gemeenschap image
Als volgelingen van de Nazarener Joodse rebbe Jeshua Ben Josef verklaren wij als aanhangers of toegewijden van Jeshua (Jesjoea, Jezus de weg) Melech HaMoshiach (Kristos of Christus - Messias - de gezalfde), dat we dezelfde God aanbidden en prijzen die Jezus aanbad.

Als gelovigen van het feit dat God een Brit of een verbond sloot met Abraham, hem om de vader van vele naties te worden, geloven we dat wij als afstammelingen maar ook degenen die zich bij ons voegen als bevrijden door Christus Jezus (Jeshua Hamashiach - Jesjoea de Messias) niet alleen talrijk zouden worden, maar ook verenigd onder het vlaggenschip Bnei Yisroel of Israel het Volk van God. (Gen. 13: 6, 15: 5, 17: 3-8)

Wij geloven dat elk individu in staat is, en zou moeten, dichtbij de Elohim te kunnen komen. Het is God die de mensen roept en als zodanig moeten we naar die roep van God luisteren en Zijn keuze respecteren voor degenen die door Hem zijn geroepen. Wij als natie Israël moeten gehoorzaam zijn en ons blijven bekeren van onze fouten, altijd ons hart terugdraaiend naar de Allerhoogste God boven alle goden.

We moeten de Elohim Hashem Jehovah Zijn Stem horen en gehoorzamen, en verheugd zijn om samen te komen uit de naties waarin we verstrooid waren en al diegenen verwelkomen die lichamelijk besneden zijn, de Nimolim, maar ook degenen die hun hart en het hart van hun nakomelingen hebben besneden als een zegel van gerechtigheid door het geloof, zodat ze weer zouden kunnen leven als een volk dat aan God is toegewijd. (Deut. 30: 1-6; Rom. 2: 29; 3:30; 4:11)

We verwelkomen al diegenen die op een bepaald moment door de Bore "niet Mijn volk" werden genoemd, maar nu weer de woorden zouden horen: "Jullie zijn zonen van de Levende God" (Hos. 1:10, 2:23). „Verloren zonen” (Lu. 15: 11-32; Mat. 21: 28-41) die nu genoeg begrip kregen om afgescheiden te blijven van de wereld, zouden allemaal de gelegenheid moeten krijgen om het volledige begrip van hun identiteit terug te krijgen, sinds het grote ontwaken dat door God beloofd is, is begonnen te dagen. (Ezech. 37: 4-11; Matt. 24: 32-34)

Aangetrokken worden tot de Thora, naar het land, en voor de mensen van het land, met behoud van het getuigenis van Jeshua (Jesjoea), verwelkomen we alle mensen die uit de naties worden geroepen en die deel willen uitmaken van het Gemenebest van Israël. (Ef. 2: 12-19; Jer. 31: 31-34; Hebr. 8: 8-11; Ezech. 37: 15-19)

Allen die in eenheid bijeen komen onder Jeshua (Jesjoea) kunnen zich verheugen in hun samen eenheid vormen en kunnen verenigd getuigen dat:

  • We ons onderwerpen aan de Ratzon HaElohim of Wil van God, zijnde de God van Abraham, Isaac en Jacob en ook aan degenen die God heeft verheven tot posities van vertrouwen en gezag in onze plaatselijke vergaderingen en binnen het lichaam van Bnei Jeshua.  We zullen ons er ook toe verbinden deze dienstknechten voortdurend in gebed op te heffen, wetende dat ze voor een moeilijke taak staan. (2 Thes. 1: 11; Jak. 4: 7; 1 Pet. 5: 5)
  • We zullen leerzaam, nederig, verantwoordelijk zijn en openstaan voor correctie terwijl we proberen onszelf dagelijks te vernieuwen door gebed en toewijding aan God, Zijn Messias, Zijn Thora en elkaar. (Ps.51: 10; Matt. 18: 4; Hebr.3: 13)
  • We zullen leven op een manier die in tegenspraak is met die dingen die verdeeldheid en strijd in het lichaam veroorzaken, waarbij we ons ervan bewust zijn dat onze wandel altijd de karaktereigenschappen van de God die we dienen, moet weerspiegelen. (Spr. 6: 16-19; Gal. 5: 22-23)
  • We zullen vrede, harmonie, liefde en stabiliteit bevorderen binnen en tussen onze families, onze lokale Qahál of Kehilla (gemeente) of bijeenkomsten om ons heen, de gemeenschappen waarin we leven, en het hele Israël van God. (Ps.133: 1; Mat. 22: 37-40; 2 Kor.13: 11)
  • We zullen ons ervan bewust blijven dat kennis en begrip geschenken van God zijn en dat het misbruik van deze gaven zowel de gave als de Giftegever ontheiligt. Daarom zullen we afzien van het gebruiken van onze kennis en ons begrip als een lakmoesproef om te bepalen wie wel en niet bij God hoort. (Ps.143: 10; Mat. 23:23; Joh. 14:26)
  • We erkennen dat het werk dat God doet gebeurt over een vooruitgang van de tijd, volgens Zijn Tijd en niet het onze. Daarom zullen we ons ertoe verbinden wederzijds respect en begrip te tonen, snel om genade uit te breiden en langzaam te bekritiseren, wetende dat deze "laatste dagen" oproep zal reiken in alle naties, culturen, volkeren en tongen in Gods timing en niet onze eigen. (Ps. 90:4; Eze. 4:6; Jak. 1:1, 19-21; Dan 11:27; Lu. 21:24)
  • We zullen klaar staan om een antwoord te geven op de hoop van onze roeping, bereid om te delen wat we geloven met iedereen die wil horen; Dat is onze verantwoordelijkheid. Toch erkennen we dat er een verschil is tussen het geven van antwoorden op gestelde vragen en het proberen om een ander te converteren of te bekeren naar onze manier van begrijpen en oefenen. (1 Petr. 3:15; Rom. 12:14; 1 Kor. 4:12; Pr 15:1; Ti 6:11; 2 Ti 2:15; Tit. 3:2)
  • We zullen Juda of iemand anders niet dwingen te accepteren dat we zijn wie we zelf geloven. In plaats daarvan zullen we geduldig wachten op God om Zijn werk te doen. In de tussentijd zullen we actief de rol van bruggenbouwers, vredestichters en herstellers van de breuk op ons nemen, als een volk dat begrijpt waarom de gemeenschap in het algemeen - de natie waartoe we behoren - groter is dan het zelf.

Als volk dat momenteel verspreid over de naties blijft, is het absoluut noodzakelijk dat we ons verenigen door deze verklaarde beginselen en onze eerbied voor door God gewijd leiderschap om de rust van het Huis waartoe we behoren te waarborgen.

We leven in geloof door de verzekering dat God alles zal doen wat Hij heeft beloofd met Zijn eeuwige verbond met Israël.

I BUILT MY SITE FOR FREE USING